Zaaitijd 

Afgelopen zondag heb ik samen met Emma de plantenbakken op het balkon ontdaan van dode planten en onkruid en de aarde eens flink omgeschept. Dat was sowieso nodig, want de dode paprika- en oreganoplanten gaven het balkon een nogal trieste uitstraling. Maar, belangrijker dan de visuele argumenten, en de reden dat ik me enorm duurzaam en in touch met mijn inner natuurmens voel: het is zaaitijd, en dat bedacht ik me zelf! Terwijl de Albert Heijn nog niet eens met de zaaipotjesactie is begonnen!  
Toegegeven, ik ben geen 100% vinger-in-de-lucht-en-dan-weten-wat-voor-weer-het-wordt tuinier, maar dat het lente wordt is zelfs mij duidelijk. En wat gaan we zaaien? Daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik laat het dit jaar niet helemaal afhangen van het AH-zaaipotjes aanbod, heb ik me voorgenomen. Al was het maar om mijn geloofwaardigheid als zelfredzaam tiepje te vergroten.

Maar serieus: ijsbergsla en courgettes, vanwege de schaarste in Spanje? Lekker veel kruiden voor door het eten? Of tomaten, want die bemest je het beste door er ochtendurine overheen te gieten en zeg nou zelf, veel zelfred- en duurzamer kán toch niet? 

Dit weekend gaat het gebeuren. Naar het tuincentrum voor aarde en zaden, en dan aan de slag! 

Tenzij het regent, natuurlijk. 

Geef een reactie

