Klapperende wifi, vaarwel!

Sinds gisteren surfen ik en mijn gezin via glasvezel over het internet. En welk een tragedie schuilt er achter die eenvoudige woorden!, dramatiseer ik lustig. Nee, maar serieus. Een jaar lang waren we overgeleverd aan de klapperende wifi van een prijsvechter, die ik hier niet zal noemen. De naam begint met een T, meer zeg ik niet.

Toegegeven, het was geen glasvezelverbinding. Het was een ouderwetse DSL-verbinding. Maar toch hadden we dit niet verdiend. Wie 30 euri per maand neertelt voor internet, verdient het niet dat elke dag het modem meermalen moet worden gereset omdat het geen verbinding heeft met de server, in elk geval dagelijks om 10 en 17 uur en voor de variatie dan nog een paar keer zomaar tussendoor. Meestal terwijl je probeert een belangrijke mail te versturen, natuurlijk.
En ik vind dat we het ook niet verdienden dat helpdeskmedewerker na helpdeskmedewerker bij deze internetprijsvechter ons verzekerde dat hij ‘nog nooit zo’n stabiele internetverbinding (had) gezien’, of dat dat continu knipperende lampje op ons modem ‘niets te betekenen’ had.

Een speelse variatie op dit ongetwijfeld op de T-academie ingestudeerde riedeltje was de helpdeskmedewerker die toegaf dat er veel problemen waren met ons type modem. En die ons een nieuw modem beloofde, Beter en Betrouwbaarder. Het Beloofde modem kwam, en onze Teleurstelling was groot want: het was identiek hetzelfde modem. In elk opzicht: hardware, firmware. Niet Beter. Niet Betrouwbaarder. De klapperende wifi bleef; iemand bij de internetprijsvechter stuurde een dreigbrief omdat we het oude modem nog niet hadden teruggestuurd – daar gingen ze een andere klant mee blijmaken waarschijnlijk; en wij legden ons er bij neer dat we ons jaarabonnement zouden moeten volmaken voor we konden overstappen.

Een maand te vroeg hield ik het niet meer. Ik was jarig, en vond dat ik wel een duur cadeau had verdiend: de boete van prijsvechter T omdat we onze tijd niet hadden uitgezeten.

Het is pas een dag, ik weet het. Maar zojuist was het 10 uur, en de wifi bleef werken. Gisteren om 17 uur bleef de wifi werken. Het voelt bijna als vakantie. En in de handleiding van de nieuwe aanbieder staat: als het lampje op je modem continu knippert en je verbinding telkens wegvalt, heb je een zgn ‘klapperende’ verbinding. Geen ‘dat heeft niks te betekenen mevrouw!’ Dus. Zal ik het even doorsturen, dat stukje, aan de helpdesk van T? Ach nee. Ze WETEN het natuurlijk allang. Ze nemen alleen god weet hoeveel klanten in de maling. Vaarwel, klapperende wifi. Vaarwel, T. En nee, we gaan niet in op het aanbod om ‘ook’ tv bij jullie af te nemen (zou die ook klapperen?). We wachten gewoon rustig op de brief dat jullie je ondeugdelijke modem terugwillen.

Geef een reactie

