Uitstekende emoties

Wat is het toch met Kerstmis waardoor ik er elk jaar tegelijk naar uitkijk en tegenop zie? Geen originele vraag, ik weet het. En ook de manier waarop ik ermee omga is geheel traditioneel: ik maak me druk over het invullen van de 2 dagen zelf, spreek af met familie om een dagdeel ongewenst samen door te brengen, stress over het kerstdiner van mijn dochter op school, vecht me in winkels een weg door en naar de vreselijkste kerstmeuk, huil dikke onechte tranen bij foute sentimentele films en voel me als een kale kerstboom: prikkelig, onaf en niet op mijn plek. Niet in staat om al mijn eigen rondziedende angsten, verwachtingen en irritaties in bedwang te houden.

Kerst, het feest van de uitstekende emoties. En het is pas 16 december…

 

 

 

 

 

Geef een reactie

